Hafta Hafta Hamilelik

2. Hafta

Hamileliğin doğal bir süreci olarak her hafta bedeninizde pek çok değişim yaşanır. Fakat hamileliğin 2. haftası hiç kuşkusuz en hızlı değişimin yaşandığı zaman dilimidir. Hamileliğin ikinci haftasında henüz kendinizi gebe olarak hissetmeseniz dahi vücudunuz hamilelik hormonları üretmeye başlar. Menstrüasyon döngünüzün sonlandığı bu dönemde hem fiziksel hem de hormonal pek çok değişiklik yaşanır. Bu süre zarfında annenin rahmi gebeliğe hazırlanır. Endometrium olarak da isimlendirilen rahim duvarı kalınlaşarak, embriyonun rahimde tutunması sağlanır. Bebeğin temel ihtiyaçlarının karşılanması için rahim bölgesinde kanlanma artar. 

Hamileliğin ikinci haftası kendinizi uzun bir gebelik dönemine hazırladığınız önemli bir zaman dilimidir. Vitamin takviyesine ihtiyacınız varsa ya da düzenli olarak kullandığınız ilaçları bırakmanız gerekiyorsa bu dönem doktorunuzla temasa geçmeniz için en uygun zamanlardan biridir. Plansız bir gebelikse ve daha önce başlanmadıysa hamileliğin ikinci haftasından itibaren folik asit takviyesi alınabilir. Bebeğin beyin ve sinir sisteminin gelişimi açısından folik asit takviyesi son derece önemlidir. Takviyelerin yanı sıra besin değeri yüksek sebze ve meyvelerinin tüketilmesine özen gösterilmelidir. Aynı zamanda gebelikte ikinci hafta, hamilelik yogası gibi fiziksel aktivitelere başlamanız için de ideal bir dönem. 

Fakat ağır egzersizlerden kaçınmalı ve doktorunuzun sizin için önerdiği fiziksel aktiviteleri yapmalısınız. Bu süreçte sağlıklı beslenme ve egzersiz rutini kazanmanın yanı sıra sigara ve alkol gibi bebek gelişimi için son derece zararlı olan alışkanlıklara son verilmelidir. Gebeliğin ikincisi haftası kadın vücudundaki hormon seviyesinin yükselmesiyle birlikte halsizlik, uyku hali, baş dönmesi gibi şikayetler görülebilir. Bu şikayetleri ortadan kaldırmak için yeterli miktarda su içmeli, kafein tüketimi kısıtlanmalı ve sağlıklı bir diyet programı uygulanmalıdır.