Hafta Hafta Hamilelik

13. Hafta

Ömür boyunca unutulmayacak hatıralarla dolu, mucizevi bir yolculuk olan hamileliğin her haftasında bebekte farklı gelişimler görülür. Günler ilerledikçe karnı büyüyen anne, bebeğin varlığını daha çok hisseder. Hamileliğin 13. haftasında bebek bir bezelye büyüklüğüne ulaşır. Başlarda vücuda göre büyük görünen bebeğin kafası, bu haftalarda vücuduna göre daha orantılı hale gelmeye başlar. 13 haftalık gebelikte, anne karnındaki bebeğin artık bir parmak izi bile vardır. Her bebeğin büyüme hızı aynı olmayacağı için, gebeliğin 13. haftasını yaşayan her anne adayı ile bebeğinin karşılaştırma yapılması doğru olmaz. 13 haftalık gebelik cinsiyet belirlenmesi için henüz erken olabilir. Ultrason görüntülerinde bazen cinsiyet net olarak görülebilse de yanılma payı yüksektir. Bebek kıyafetleri ve eşyaları almaya başlamak için biraz daha beklenebilir. 13. hafta gebelikte, bebeğinizin cinsiyeti kız ise, 2 milyon yumurtaya sahip olduğu söylenir. Bebek erkek ise testis oluşumu başlar.

“13 haftalık gebelik kaç aylık olur?” diye hesaplamak isterseniz, 3 aylık olduğunu söylemek doğru olur. Gebelikte ay hesabından çok hafta hesabı yapılarak gebelik takibi yapılır. Gebelik 13. haftasında bebeğin kemikleri, kol ve bacak şeklini alır. Anne karnındaki bebeğin akciğerleri gelişmeye başlar ve ilk nefesini bu haftada alır. Gebelikte düşük tehlikesi yaşayanlar, bu haftadan itibaren rahat bir nefes alabilirler. Annenin düşük yapma tehlikesi öncekine göre azalır. 13 haftalık ikiz gebelik yaşayan anne adayları da olumlu duygularla, bebeklerinin gelişimlerini takip edebilirler. Doğuma daha haftalar olsa da, göğüslerde bebeğin beslenmesi için gerekli olan süt oluşumu başlar.

Hamilelikte 13. hafta beslenme açısından dikkat edilmesi gereken dönemlerdendir. İki canlı olunduğu düşünülerek, aşırı yemek yemekten kaçınmak gerekir. Sanılanın aksine, fazla yemek yemek anne adayının hareketlerini kısıtlar. 13 haftalık gebelik haftasında, bebeğin gelişimi hızlanmaya başlar ve hayati organları şeffaf bir şekilde görünür.

Bu dönemde; protein, demir ve kalsiyum açısından zengin gıdaların tüketilmesinde fayda vardır. Paketli ve katkı maddeleri içeren hazır yiyeceklerden kaçınmak gerekir.